|
|||
|
בשו"ע סי′ שיד′ סעיף כב′ פסק כי גרם כיבוי בשבת מותר, אך הרמ"א שם הוסיף שכל זה הוא דווקא במקום פסידא ולמעשה כן נקטו גם אחרוני הספרדים.
מכיון שבשעה שהמדיח פתוח [לצורך הכנסת הכלים] הוא מנותק מן החשמל [גם אם בשקע יזרום חשמל], אזי סגירתו לאחר הנכסת הכלים הרי היא כגרם הדלקה, לכן הדבר אסור. דבר זה נכון גם אם בשעה שאתה סוגר את המדיח השעון שבת מנותק, שכן כאשר המדיח פתוח, הוא לא עתיד לפעול גם כאשר השעון שבת יזרים חשמל לשקע, אך כאשר אתה סוגר את הכלי הרי שאתה גרמת שכאשר יזרום חשמל לשקע המכשיר יעבוד.
ההצעה במקרה זה היא להביא טכנאי שיעשה מעין מעקף לצורך שבת כך שהמכשיר יעבוד גם כאשר הדלת פתוחה, ואז פתיחת הדלת אינה מונעת את ההפעלה העתידית בשעה שהשעון שבת יזרים חשמל לשקע. אני מכיר ת"ח מובהק שעשה כן ומשתמש באופן זה במדיח כבר שנים רבות.
בהצלחה וישר כח |