|
|||
|
תשובה: הטעם האמיתי והכולל הוא שבורא עולם כותב בתורה שזה לטובתנו "ובחרת בחיים", ומי שברא אותנו ואת העולם הוא היודע טוב יותר מכולם מה יועיל לנו ואלו מעשים יגרמו לנו ולכל העולם רק טוב. לגבי טעם מסוים ומיוחד לכל מצוה ניתן למצוא בספר החינוך שנותן טעם לכל מצוה, אמנם צריך לדעת שאין אנו מתיימרים לומר שזהו הטעם היחיד שאליו כיוון הבורא אלא שנתינת הטעם הוא לגרום לנו מוטיבציה לקיים ביתר התלהבות, בדומה לתבלין שבא לתת טעם לתבשיל למרות שאין הוא עיקר התזונה בתבשיל "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות" - התורה והמצוות הם זכויות שאנו אוספים ויעמדו לנו לעולם הבא, אך הם גם גורמים לנו זיכוך בעולם הזה ומוציאות מהכח אל הפועל את נשמתנו האלוקית שהטבע היותר מתאים לה היא ההתנהגות על פי תורה ומצוות מצוות מלשון צוותא, הצתוותות והתחברות לבורא העולם כנאמר במדרש כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו כביכול לי אתם לוקחים
|