תשובה:
יברך קודם ברכה אחרונה ואז יאכל את המסטיק [עם ברכה במידה ונוקט כפוסקים המצריכים לברך על המסטיק].
ביאור הדברים :
ראשית יש להקדים מה דין חיוב ברכה ראשונה וברכה אחרונה על מסטיק.
לגבי ברכה אחרונה דעת כל הפוסקים כי אין צורך לברך ברכה אחרונה על אכילת מסטיק. ברכה אחרונה היא דווקא על אכילה שיש בה שיעור של הנאה, היינו על אכילת כזית מאכל שנכנס למעיו, לכן על אכילת מסטיק אין כלל ברכה אחרונה.
לגבי ברכה ראשונה על מסטיק ישנה מחלוקת גדולה בין הפוסקים, השאלה מתעוררת עקב העובדה שאין כאן בליעה של משהו ממשי אלא של מעט סוכר המתערב ברוק. דעת הגרע"י ביב"א שעל המסטיק מברכים ברכה ראשונה לעומת זאת הרב משה לוי בברכת ה′ כתב כי אין לברך על מסטיק ברכה ראשונה. וכל אחד יעשה כפוסק המקובל עליו.
כעת נבא לדון בשאלתך, לפי הסוברים כי אין לברך על מסטיק ברכה ראשונה ברור שבמקרה הנדון יברך ברכה אחרונה ואז יאכל את המסטיק ללא ברכה. אולם מה הדין לסוברים כי יש לברך על המסטיק ברכה ראשונה?
במידה ובשעה שבירך שהכל על המאכל הקודם לא חשב לברך על המסטיק אזי ממילא חייב לברך עליו בשנית [גם אם עדיין לא בירך ברכה אחרונה] ועל כן יברך קודם ברכה אחרונה ואז יברך על המסטיק ויאכלנו. אולם אם בשעה שבירך שהכל על המאכל הראשון חשב לפטור את המסטיק בברכתו, אזי יש מקום לשאלתך. לדעתי נראה כי עדיף שיברך ברכה אחרונה ואז יברך על המסטיק ברכה ראשונה וזאת מכח החשש שמא יעבור זמן עיכול מאכילת האוכל ואז לא יכול כבר לברך ברכה אחרונה על האוכל שאכל, וגם כפי שכתבת בשאלתך יש לחוש שמא ישכח מלברך. אמנם ע"י שיברך ברכה אחרונה הרי הוא גורם לברכה שאינה צריכה [שכן המסטיק נפטר בברכת האוכל] אך מוטב יותר לגרום לברכה שאינה צריכה מלהכנס לחשש של הפסד ברכה, ובמקום זה אין כאן "ברכה שאינה צריכה" כי היא צריכה כדי להמנע מחשש הפסד ברכה.